יום שבת, 9 ביולי 2011

יום 6: מורן, פסגת האלמנדובן, גרינדלוולד ורחצה באגם טון.

לאחר שנת הלילה התעוררנו ומהחלון נשקפו ההרים המושלגים של היונגפראו.  אחד הערוצים בטלוויזיה המקומית בישר לנו כי מזג האוויר להיום יהיה קיצי עם שמים כחולים . החלטנו לעלות לפסגת האלמנדובן. את הדרך לפסגת האלמנדובן עשינו בהליכה רגלית נעימה וקרירה  לאורכה של העיירה  עם בתי העץ, האדניות הפורחות והגינות המטופחות כאשר ברקע פסגות היונגפראו.
העליה לאלמנדובן  היתה באמצעות קרון שעולה במהירות מהעיירה לגובה 1700 מטרים.  מפסגת האלמנדובן ההר נשקפות הפסגות  המרהיבות של היונגפראו. מפסגת ההר מסלול הליכה היורד בחזרה אל העיירה. אנו בחרנו במסלול הבוטאני קצר המקיף את הפסגהל אשר במהלכו צפינו במגוון צומח אלפיני ובפסגת השילטהורן הגבוהה אשר אליה ניתן להגיע ברכבל היוצא מהעיירה. בדומה למרבית אתרי התיירות בשוויץ, גם כאן ניתנה מחשבה לטיול עם ילדים ועל הפסגה הוקם גן ילדים עם מגלשות מהירות ונדנדות על רקע הנוף המרהיב. לאחר סיום הביקור ירדנו במהירות בחזרה אל העיירה, ולאחר נסיעה קצרה ברכבת וברכבל הגענו לחניון המרכזי של לאוטרברונן ונסענו לכיוון העיירה הציורית גרינדלוולד.  מכאן השקפנו על הקרחון ועל ההרים הנישאים ולאחר מכן נסענו לעיירה טון שעל שפת אגם טון.  נכנסנו למתחם חוף הרחצה המשמש כאתר נופש למקומיים רבים. מתחם זה כולל כרי דשא נרחבים, גישה מאד נוחה לאגם שממנו משתקפים האלפים המושלגים. כמו כן במקום ישנה בריכה רדודה המיועדת לילדים. בשעות אחר הצהריים כאשר התחיל להתקרר התחלנו בנסיעה לכיוון לאוטרברונן במטרה להגיע לרכבל האחרון של השעה 20:00 המוביל אל הרכבת למורן.